The outback - Reisverslag uit Cairns, Australië van Joke Bauwens - WaarBenJij.nu The outback - Reisverslag uit Cairns, Australië van Joke Bauwens - WaarBenJij.nu

The outback

Blijf op de hoogte en volg Joke

03 November 2015 | Australië, Cairns

Hey, hey!!!!!

Het is lang geleden!!!! 2 weken terug trok ik voor 2 weken de outback in... Het rode centrum van Australië, the middle of nowhere... We hebben het gehaald :-)

Het eerste doel was uiteraard DE rots... Het icoon van Australië... Uluru. De weg er naartoe begon meteen goed met een stevige wandeling naar Devils Peak, waar een fantastisch uitzicht ons te wachten stond... Wauw!!!! (Maar dat heb ik al van veel dingen hier gezegd :-))
Hoe verder we reden hoe meer we in de droogte en de verlaten wegen kwamen... Er is echt werkelijk niet veel te beleven!

Maar na dag 3 stond hij daar... De rode steen! Een spitituele plaats voor de aboriginals en al moet ik niet veel van dat spirituele weten (jullie kennen me wel), toch voel ik ook dat deze steen speciaal is... Ik kan het eigenlijk moeilijk uitleggen...

Wat ik wel kan uitleggen is dat het daar ONGELOFELIJK warm was... Om de hitte te vermijden zat er niets anders op dan elke dag om 4u op te staan (na een nachtje onder de sterrenhemel) en om 5u te gaan wandelen... Ja, ik wordt echt nog een ochtendmens!!!

Naast Uluru hebben ze eigenlijk nog mooiere dingen daar in de outback! Kata tjuta, een nog mooiere rotsformatie en Kings Canyon: adembenemend!!!! Wat vroeger zandduinen waren, zijn nu prachtige gesteenten, kloven,...

Het 2e doel van de trip was Kakadu National Park en Litchfield National Park nabij Darwin. Ook de weg hier naartoe had niet veel anders te bieden dan gekke roadhouses en enkele standbeelden.
Van de droge hete woestijn naar het vochtige hete noorden met palmbomen die ineens uit het niets verschijnen, hot springs waar je in kan zwemmen, watervallen, krokodillen die naast uw bootje zwemmen, ... Een leuke ervaring en zeker wanneer je gaat zwemmen in een waterpool waar een krokodil gesignaleerd werd... Dat zorgt dan weer voor wat spanning ;-)

Alweer hele mooie dingen gezien én geleerd, maar heb nu wel even genoeg van een tourbus :-) Australië is GROOT!!!!!

Gisteren aangekomen in Cairns, mijn eerste stop aan de oostkust en wat een contrast!!!!! Bruin versus groen, heet versus aangenaam, vuile versus propere voeten, ... Nu ben ik echt aan een lange strandvakantie begonnen!!! Een bikini en teensletsen is alles wat ik nodig heb ;-)
Restaurantjes, café'kes, winkelkes, strand, zee, palmbomen,... En dit voor de komende 1,5 maand!!

Ik ben er klaar voor!

  • 03 November 2015 - 11:13

    Babba & The Ladies:

    WAUW !!!!!!!!!!!!!!!!!!

    xxx

  • 03 November 2015 - 14:31

    Sammy:

    Fijn van EIN-DE-LIJK nog eens een teken van leven te krijgen. Ge gaat het ni geloven maar zelfs ik begon al een beetje ongerust te worden ;)

    'k Heb al die rotsen en parken trouwens is ewa opgezocht, en 'k moet zeggen da'k ferm jaloers ben. Waar ik echter ni jaloers op ben is da ge uw ziel verkocht hebt: van ruige natuur naar strand, van botinnen en hoed naar bikini en zonnemelk, van avontuur naar all-in. Tsk tsk tsk, you're letting me down :p Kidding aside, 't is heel leuk te lezen dat je zo geniet van je sprong in het ongewisse. 't Is ni aan iedereen gegeven, kwestie van uit het juiste hout gesneden te zijn en alles!

    Ik veronderstel da we er van overtuigd mogen zijn da ge zo zwart als 2 negers gaat terug komen, als ge nu nog anderhalve maand op 't strand gaat paraderen. Weet dat ik u dan de eerstkomende 5 maand straal ga negeren, totdat ge terug een aanvaardbaar niveau van melkkleur bereikt hebt.

    Dikke bees,
    De haat-liefde relatie.

  • 03 November 2015 - 14:31

    Emmy:

    Wooow, JB! Ziet er echt indrukwekkend uit! Word je nu ook nog een echte yogi of heb ik dat verkeerd gezien?

  • 04 November 2015 - 17:59

    Mama & Papa:

    Profiteer nu maar even van zon, zee en strand ! Lekker relax. Dikke kus !

  • 06 November 2015 - 08:05

    Karine:

    Wat een reis ,wat een beleving !!!!

    Een prachtig kleurenpalet en een stralende meid ..wat kan een mens zich nog meer wensen..

    Liefs ,

    Karine

  • 06 November 2015 - 13:23

    Nancy:

    Amai JB mooie foto's, mooie plekken , mooie verhalen!!
    Blijf genieten en laat tussen die krokodillen en u maar genoeg afstand ;)

    Dikke kussen
    Nanki

  • 13 November 2015 - 08:48

    Heidi:

    Goh, we zijn hier allemaal weer stikjaloers :-) En net als Sammy vrezen we dat je weer kakkebruin gaat terugkomen... 't Is ni eerlijk! :-) maar 't is je zeker wel gegund! Het genieten en de zaligheid stralen er vanaf en stralen ook wel door naar ons. Als we je zien genieten, genieten we gelijk mee!
    Amuseer u nog en tot de volgende!

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Down Under

3 maanden het prachtige Australië ontdekken

Recente Reisverslagen:

22 December 2015

Wat een afsluiter!!

06 December 2015

Beautiful Tasmania!

29 November 2015

De laatste stops aan de Oostkust...

15 November 2015

Sun, sea, relax!!!

03 November 2015

The outback
Joke

We travel not to escape life, but for life not to escape us...

Actief sinds 09 Sept. 2015
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 6599

Voorgaande reizen:

25 September 2015 - 24 December 2015

Down Under

Landen bezocht: