Bye Bye Perth! - Reisverslag uit Perth, Australië van Joke Bauwens - WaarBenJij.nu Bye Bye Perth! - Reisverslag uit Perth, Australië van Joke Bauwens - WaarBenJij.nu

Bye Bye Perth!

Blijf op de hoogte en volg Joke

01 Oktober 2015 | Australië, Perth

De laatste avond in Perth... Net lang genoeg en klaar om iets anders te gaan ontdekken!

Na het citytrippen, het rondwandelen in het grote Kings Park, joggen langs Swan River,... Ben ik maandag naar Fremantle getrokken met de ferry...
Van het drukke stadsleven naar het echte vakantiegevoel!
Meteen ook de eerste nachten in een hostel... Ik moet zeggen "speciaal"...
Weinig mensen die echt op vakantie zijn, maar vooral jongeren die hier een jaar komen werken, drinken, feesten,... Wel allemaal een voor een vriendelijk en sociaal! Alle nationaliteiten samen en iedereen vertelt graag wat die allemaal al heeft gezien en meegemaakt!
Naast een verschrikkelijke stank in de kamer en het doorheen geschud worden 's nachts van een liefdesspel onder mij (stapelbed), was het er wel gezellig en proper :-)

Het is wel genieten, zenne, van het zonneke, lekkere koffie'tjes (ja, dat kunnen ze hier wel!!), markt, lekker eten, lekkere wijn... Yep, echt vakantie :-)

Dinsdag mijn eerste tripje gedaan naar Wave Rock. 700km rijden met de bus, maar het was FANTASTISCH!!!! (Dank u, schatteke, om me toch te overtuigen!!) Die dag wist ik echt hoe het voelt om een Japanner te zijn op rondreis met de bus: uitstappen, Kodak in de hand en foto's trekken, terug instappen en hop naar het volgende... ;-)
Om 18u nog een laatste stop op 200km van Perth voor koffie en koekjes en dan... Break down! Een bus waar de koelvloeistof uitstroomde... Olé! Daar zaten we dan in the middle of nowhere... Hahahaha... Avontuur!
4 uur wachten op een andere bus, nog 2,5 uur terug rijden naar Perth en dan natuurlijk de laatste trein naar de hostel gemist en taxi in!
En toch was het de moeite én door de panne nog een prachtige zonsondergang ook!

Na een zeer korte nacht stond er woensdag dan Rottnest Island op het programma! Wauwww!!! Een eilandje waar bijna geen auto's rijden en waar je helemaal rond gaat met de fiets. Prachtige uitzichten, lieve quokka's (familie van de kangoeroe en super cute!), zalig zwemmen en genieten.
@Ann & Piet, merci voor de tip! Jullie hadden helemaal gelijk!

Na een dagje rust en strand vandaag zeg ik Perth dan morgenvroeg vaarwel. Om 6u30 komen ze me oppikken voor de 10-daagde trip naar Broome, 2200km, nationale parken, dolfijnen,...
Ik kijk er wel naar uit!

Het bereik zal er niet zo goed zijn (dat had ik tijdens de trip naar Wave Rock ook al mogen ondervinden...), dus de kans is groot dat jullie nu even niets van mij gaan horen... Uiteraard vertel ik alles als ik terug ben!

@Bart: zeg maar tegen Gitte dat we eens zullen skypen als deze trip gedaan is (rond 12/10), maar ik laat je dan zeker iets weten!

Ik wil jullie ook allemaal bedanken voor de lieve reacties! Het doet echt wel deugd om te lezen :-)

Cheers!!

PS: de foto'tjes volgen nog, maar daarvoor heb ik WiFi nodig en dat is nu niet het geval :-(

  • 01 Oktober 2015 - 21:02

    Veerle & Lagae:

    De 1e week zit er al bijna op!
    En het klinkt als een super weekje!

    Geniet nog volop.
    En wij kijken alvast uit naar het volgende verhaal en de foto's!

    Dikke knuffel!

  • 01 Oktober 2015 - 22:22

    Mama & Papa:

    Leuk ! Het avontuur is goed begonnen. We kijken uit naar het vervolg ! Zaterdag is het onze beurt, maar dat zal wel iets minder avontuurlijk zijn, wel zal het zonnetje van de partij zijn.

    Dikke kus !!


  • 02 Oktober 2015 - 09:44

    Nanki:

    Amai Jo, ik lees hier vol bewondering jouw mooie ervaringen! Ik blijf het chique vinden dat je voor deze uitdaging voluit gaat!

    En beter een liefdesspel in een hostel dan een koppel dat ruzie maakt (remember Barcelona) ;)

    Kuskus

  • 02 Oktober 2015 - 11:14

    Kristien :

    helaba !!

    Tof , tof , tof , ... behalve dat ene zinnetje over de stank !
    't Klinkt allemaal heel avontuurlijk .
    Bij woordje dolfijnen blinken de oogjes van de kindjes . Ze vinden het super en verwachten daar zeker fotootjes . Dus terug is de japanner uithangen hé !

    Geniet ervan zus !

    Dikke knuffel van ons allemaal !!!

  • 05 Oktober 2015 - 07:46

    Emmy :

    Hei jo,
    Zoals steeds bij mij: een vertraagde reactie :-D.
    Superleuk om je verhalen te lezen en zoals nanki zei in volle bewondering voor je kef om dit alleen te ondernemen. Nu met de groepsreis zal je niet meer alleen zijn en daarna misschien wel terug verlangen naar die rust...
    Bovenal wil ik je vandaag 5/10 een gelukkige verjaardag wensen!! Vorig jaar zaten we in barca, nu de overtreffende trap : down under! What will beat this?!
    Dikke knuffels van ons alle4!

  • 05 Oktober 2015 - 11:02

    Lana:

    Heeeeey Joske,

    Super om u avonturen te kunnen volgen. Klinkt allemaal echt zalig en je bent nog maar net weg! Wij denken hier in ieder geval veel aan u op den bureau!

    Seg, geniet van u verjaardag vandaag!! Dat zal er ongetwijfeld ene zijn om niet te vergeten :-)

    Happy happy birthday & Have fun!!

    xxx
    Lana

  • 12 Oktober 2015 - 13:43

    Heidi En Sophie :

    hey Jokie!

    Benieuwd naar je volgende bericht en je 10 daagse avontuur! Heb je dolfijnen gezien? Een selfie kunnen nemen met een kangoeroe? We volgen het hier op de voet.
    Wij beginnen hier aan onze teammeeting met onze rosse kangoeroe... :-)

    Missyoumissy!

    de building girlies



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Down Under

3 maanden het prachtige Australië ontdekken

Recente Reisverslagen:

22 December 2015

Wat een afsluiter!!

06 December 2015

Beautiful Tasmania!

29 November 2015

De laatste stops aan de Oostkust...

15 November 2015

Sun, sea, relax!!!

03 November 2015

The outback
Joke

We travel not to escape life, but for life not to escape us...

Actief sinds 09 Sept. 2015
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 6601

Voorgaande reizen:

25 September 2015 - 24 December 2015

Down Under

Landen bezocht: