10 Day trip Perth-Broome - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Joke Bauwens - WaarBenJij.nu 10 Day trip Perth-Broome - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Joke Bauwens - WaarBenJij.nu

10 Day trip Perth-Broome

Blijf op de hoogte en volg Joke

13 Oktober 2015 | Australië, Adelaide

I'm back!!!!!
Ik heb de laatste 10 dagen een PRACHTIG stuk Australie gezien! Op 2 oktober vertrokken voor een tour van meer dan 2000km puur natuur...

Met z'n 20'en waren we, een groep van jong en oud en een mix van nationaliteiten: Nederland, Zwitserland, Duitsland, Amerika, Belgie (that's me ;-)), Australie, Taiwan, Frankrijk. Allemaal leuke mensen op verkenning met leuke verhalen en ervaringen!
Nog voor de bus vertrok was het al duidelijk dat Michelle, een fantastische meid van 25, mijn maatje zou zijn op deze trip.
Thx, Michelle, voor het leuke gezelschap!!!

Deze 10 dagen hebben ons bij prachtige witte stranden, azuurblauw water, supermooie uitzichten, diepe gorges, zalige waterpools, rood zand, dolfijnen, kangaroe's, emoes, koraalriffen, nog meer rood stof, ongeziene sterrenhemel, zonsondergangen,... gebracht! WAUAUAUWW!!! Te veel om op te noemen en moeilijk te beschrijven...
You have to see it!!
(ik probeer wel foto's te uploaden, maar dat blijkt hier echt geen evidentie te zijn :-()

Naast hostels en tenten hebben we ook gebruik gemaakt van de "swags". Hoe zalig is da!!! Buiten slapen in een gortex zak onder een ongelooflijk mooie sterrenhemel... Wakker worden met de zonsopgang... (maar wel met een beetje schrik voor slangen en spinnen ... hihi... ik heb er geen gezien, oef!!)

Het hoogtepunt voor mij was zeker en vast Karijini National Park. Grote gorges waartussen we gewandeld, geklommen, geklouterd hebben als spinnen met een heerlijke afkoeling in de waterputten!
En ja hoor... hier regent het ook... de 2e dag en nacht hebben we regendruppels gehad... Absoluut ni erg! Dat maakte het veel aangenamer om te wandelen! Wie had dat ooit gedacht dat je blij kan zijn dat het regent :-)

Weetje: Laatste avond op een boerderij'tje geslapen... een boerderij'tje van 1 miljoen hectare. Dit is dan blijkbaar een kleine farm... De grootste farm in Australie heeft de grootte van Belgie... Dat geeft nog maar eens weer hoe groot Australie is (of hoe klein ons belgenlandje is ;-))

Het was gewoon ongelofelijk om te zien hoe lang je kan rijden zonder 1 huis tegen te komen, puur natuur zover als je kan kijken voor 100'en kilometers lang, een ellenlange en mooie kustlijn met springende walvissen, relaxte mensen, vrije dieren... allemaal zaken waar je gewoon urenlang naar kan blijven staren...

Ik ben blij dat ik de westkust heb meegenomen in mijn reis en ben nu klaar voor het 2e deel... de red center!
Ik ben aangekomen in Adelaide. Tijd voor de was (Amai, het was echt nodig... alles zag rood), rust, organisatie van volgende tripjes, ... Blijkbaar hebben ze hier ook zomeruur en ben ik weer 2,5 uur vooruit gegaan in de tijd... Zolang ik deze ooit terugkrijg is het goed!

• 13 Oktober 2015 - 22:17

Anja:

Joke.....
    Nog van da aub :) prachtige verhalen en foto's!! Mss moet ik toch eens van continent veranderen!! Dikke kus

• 14 Oktober 2015 - 00:52

Mama En Papa:

Wat een prachtig verslag. Je doet ons goesting krijgen om terug onze valiezen te pakken. Net terug uit Egypte. Daar 38 graden, hier 3 graden. Dat is wel even bibberen. Dolfijnen hebben we ook gezien. Papa heeft een prachtige duik gemaakt met de dolfijnen. Zeker een halfuur zijn ze bij de duikers gebleven, boven, rond en onder. Het was net een show. Ze hadden dat nog nooit meegemaakt. We kijken al uit naar je volgend verhaal en foto's. Dikke kus en blijf genieten. Mama en papa.

• 14 Oktober 2015 - 13:47

Xandra:

Hi Joke

Waw ik krijg ineens een kriebel om dit ooit ook te ondernemen ....alhoewel ik momenteel andere katten te geselen heb ;)

soit nice to hear dat je met volle teugen geniet en je voltankt met al die pracht en praal van moeder natuur...

enjoy ur journey & keep on smiling :)

CU & dikke kussen

Xandra

• 15 Oktober 2015 - 19:52

Bart, Eva, Gitte En Loesje:

F A N T A S T I S C H !!!!!!
    Klinkt ongelooflijk.
    Ook geweldig om te horen dat je geniet !
    Blijven gaan !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Hier branden het kachelke en de kaarsjes (gezellig).
    We denken aan jou.

Dikke knuffels.
    Bart, Eva, Gitte en Loesje

• 16 Oktober 2015 - 19:48

Karine Myny:

WAUW !

Wat een ervaring , wat een reis ! Blijven genieten is de boodschap !

Liefs ,

Karine

• 16 Oktober 2015 - 21:54

Sylvie:

Amaai wat een zalig verslag en foto's.
    Wat een ervaringen!
    Hier alles een heel pak rustiger en kouder:-)

Kijk al uit naar je volgende verhaal om toch een beetje 'jaloers' mee te lezen, te volgen en te genieten van de foto's.

Dikke knuffel!
    Xxxxx

• 28 Oktober 2015 - 09:05

Kristien :

dag zus !!!

al een maand voorbij . Waarschijnlijk vliegen de dagen daar maar ook hier gaat het snel. We zijn het winteruur ingegaan dus weer wat donkerder 's avonds . Van de temperatuur kunnen we niet klagen . Zo was het gisteren nog 20 graden . Kindjes in vorm voor Halloween . Bo was , in tegenstelling tot anders , als eerste wakker om in haar Halloween-kostuum te schieten voor hun feestje vandaag . Ze had er zin in . De andere twee vieren vrijdag . Nadien hebben ze een weekje vakantie om weer even op adem te komen .

Je verhalen lezen is echt fijn . We zijn altijd benieuwd naar hoe het daar met je gaat . Ook de foto's zijn top !

Ik hoop dat je al dikke maatjes hebt gemaakt maar dat zal wel !

We missen je hier ! Veel plezier nog !!

Dikke kus !