Adelaide en Kangaroo Island - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Joke Bauwens - WaarBenJij.nu Adelaide en Kangaroo Island - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Joke Bauwens - WaarBenJij.nu

Adelaide en Kangaroo Island

Blijf op de hoogte en volg Joke

19 Oktober 2015 | Australië, Adelaide

"Why are you going to Adelaide?", "what are you gonna do there? That's where the old people live"... Dat waren de reacties van andere backpackers voor ik hier toekwam.
Ik moet zeggen, ik voelde me hier wel goed bij die "oude mensen" ;-)

Adelaide was een gezellige stad met een leuke haven, goed om te shoppen, lekkere wijnen, stranden, parken, de Murray River, ... Geen mega wolkenkrabbers, geen mega drukte... Ja, ik vond het wel een leuke plaats!!

Hetgeen ik hier wel mis in Australië zijn de gezellige terrasjes en pleintjes waar je iets kan gaan drinken... Australië is vooral een self service-land, waar je je eigen drank/eten benuttigt op een zelfgekozen plekje. Pas op, misschien ga ik, eens terug in België, het omgekeerde zeggen :-)

Adelaide was ook de toegang tot Kangaroo Island... Wat een ervaring!!! Het plan was met de bus en de boot naar het eiland en ter plaatse een auto huren voor 2 dagen ipv een begeleide tour. Beste beslissing ooit!
Lekker cruisen op het eiland tussen prachtige natuur, weinig of geen andere auto's gezien, leuke kleine wegjes inrijden, eigen muziekje op en stoppen waar je wil! Rijden tussen de broccoli's... Hahahaha... Die eucalyptusbomen lijken echt wel op broccoli's :-)

Weetje: Ga nooit slapen onder een eucalyptusboom!!! De eucalyptus regelt zijn wateropname, waardoor hij zelf bepaalt welke takken meer water nodig hebben en stopt de watertoevoer naar andere takken. Deze sterven dan af en breken af... Jullie zijn gewaarschuwd!!

Er is daar eigenlijk weinig anders te beleven dan de natuur en de wilde dieren (heb lang moeten zoeken naar een restaurantje en dat in het grootste "dorp"...).
Het is er wel prachtig én een aanrader!!!
Zeeleeuwen, kangaroes, koala's, grote hagedissen, vogels, ... Heel het eiland loopt vol en spijtiggenoeg ook op straat... Ik heb 2 dagen met de schrik rondgereden om een kangaroe dood te rijden. Langs de zijkant van de weg zie je niets anders dan dode dieren... Zo spijtig! Maar ik heb er geen aan toegevoegd :-)
Het wilde leven wordt er enorm beschermd, maar uiteraard ook gebruikt voor het toerisme... Een beetje een tegenstrijdigheid, ni?

En ja... De eerste selfie met een kangaroe is een feit! Langs de weg gestopt aan een veld vol kangaroe's en een man stond ze wat eten te geven. Ron, een Australiër die al heel zijn leven op Kangaroo Island woont. Met een klein hartje heb ik ze ook eten gegeven en al snel bleken het wel lieve beestjes te zijn. De echte grote bleven echter wel op een afstand... Misschien maar goed ook ;-)

Mijn batterijen zijn opgeladen en morgen ga ik de outback in! 13 dagen door de pracht van Australië, de steen die iedereen wil zien, het vurige rode centrum... En nadien weer heel wat te vertellen!

I'll be back, mates!!



  • 19 Oktober 2015 - 17:51

    Johan:

    Joke,

    Weeral een superleuk verslag en de moeite om te lezen. Het gaat je ginder goed!
    Veel plezier in de outback en ik kijk al uit naar je fantastische verhalen.
    Toch blij dat je geen kangeroe hebt geraakt, want ik ken je rijstijl een beetje :-)

    Groetjes,

    Johan

  • 19 Oktober 2015 - 20:52

    Fanny:

    Hi you!

    Weer een super leuk verslag, van u had ik ook ni anders verwacht ;-)
    De tijd vliegt wel voorbij he? Al zoveel gezien en gedaan! Moet echt de max zijn tss de beestjes!

    Ik mis u wel ze bij 'de frietjes' :-)

    Geniet er nog met volle teugen van.

    Tot snel!

    Kuuuuuus


  • 20 Oktober 2015 - 14:54

    Heidi:

    Hooooo, zalig!!! Prachtige foto's.
    Wish we were there too :-)

    Sophie & Heidi xxx

  • 20 Oktober 2015 - 16:30

    Stien :

    hela Joke!!! Wat leuk je verhalen te lezen, ondertussen al een maand daar... Zoals verwacht...toch wel heimwee naar 9 jaar geleden (en besef dat de tijd vliegt).
    Ik moet alvast lachen met je verhaal over de hostels en de aroma's die er hangen :-).
    Nu ben je volop bezig aan je outback avontuur, slapen in een swap of swag (ben het even kwijt)...een hele ervaring! Kijk uit naar je volgende verhaal!
    Stien xxx

  • 21 Oktober 2015 - 16:10

    Dirk Coppieters:

    Hey Joke,

    Je hebt het zo te zien naar je zin !
    Adembenemend land hé.
    Ik kom af en toe wel eens kijken naar je verhalen en foto's.

    Groetjes,

    Dirk Coppieters

  • 21 Oktober 2015 - 21:03

    Karine:

    Joke ,

    je hebt een ontzettend leuke schrijfstijl !

    Informatief en toch heel vlot en gemoedelijk .

    Groetjes ,

    Karine

  • 22 Oktober 2015 - 10:06

    Ann:

    Aloha Joke

    Wat fantastisch om je verslag te lezen. Het brengt voor mij zeer veel leuke herinneringen naar boven. Toen ik 21 was ben in drie weken in Australië gexeest en de Desert Center was één van de hoogtepunten: Alice Springs, Ayers's Rock, .... Fenomenaal. Ga zeker vroeg in de ochtend voor de zonsopgang te bekijken, de Rock verandert dan van kleur, spectaculair. Wij hebben hem niet kunnen beklimmen wegens te veel wind, erg jammer.... Het mooiste dat ik me nog herinner is dat er 's avonds een grellig onweer losbarste en we vanop ons terras roze bliksems zagen inslagen op de rots... Geniet er met volle teugen van...

  • 26 Oktober 2015 - 10:13

    Inneke:

    Hey joke,

    Een voor een super verslagen, als ik ze lees wordt ik er toch wel stil van en toch ook een beetje jaloers moet ik zeggen.

    Bij het horen van deze verhalen, weet je dat ons belgenlandje niet veel voorsteld.

    Geniet er nog van, en nog meer van die mooie verhalen zijn welkom.

    Dikke kus

    Inneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

Down Under

3 maanden het prachtige Australië ontdekken

Recente Reisverslagen:

22 December 2015

Wat een afsluiter!!

06 December 2015

Beautiful Tasmania!

29 November 2015

De laatste stops aan de Oostkust...

15 November 2015

Sun, sea, relax!!!

03 November 2015

The outback
Joke

We travel not to escape life, but for life not to escape us...

Actief sinds 09 Sept. 2015
Verslag gelezen: 521
Totaal aantal bezoekers 6591

Voorgaande reizen:

25 September 2015 - 24 December 2015

Down Under

Landen bezocht: