Sun, sea, relax!!! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Joke Bauwens - WaarBenJij.nu Sun, sea, relax!!! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Joke Bauwens - WaarBenJij.nu

Sun, sea, relax!!!

Blijf op de hoogte en volg Joke

15 November 2015 | Australië, Airlie Beach

Terwijl het hier hevig aan het onweren is, maak ik graag weer even tijd voor een update!
De tocht aan de Oostkust is ingezet en ik ben ondertussen al wat kilometers gezakt.

Cairns, Magnetic Island en Airlie Beach waren de 3 voorbije stops en werden vooral gekenmerkt door zon, zee en relax!
Maar wat een verschil met de voorbije weken... geen vliegen meer die me zot maken, maar muggen. Geen dode stille woestijndorpjes, maar levendige toeristische kustdorpjes, geen droge hitte meer, maar vochtigere lucht en aangenaam zeebriesje.
En van het rode stof naar het witte zand en blauwe water!!

Magnetic Island is een klein eilandje vlakbij de kust en staat bekend om zijn wilde dieren en mooie stranden... Ze hebben gelijk!!
Slapende koala's in de bomen (zooooooo cute!!!!), bijtende koala's op je arm (de geniepigaard voelde zich tot me aangetrokken...), kleine rotswalabies die uit je hand komen eten, pussoms die ongevraagd uit je bord komen eten en inderdaad prachtige afgelegen baaikes!

Na 2 dagen was ik wel rond en tijd om het great barrier reef te gaan ontdekken vanuit Airlie Beach. Is er een betere manier om de Whitsundays (eilandengroep) te zien dan vanuit de lucht?
Met veel stress gaan slapen en dan hang je daar de volgende ochtend om 7u uit een vliegtuig te bengelen op 14.000feet...
Om dan een ongelofelijke mega adrenaline-rush te krijgen... WOEOEOEOEHOEOEOEOEWWWW!!! Dat was het enige dat ik kon uitschreeuwen! (Nee... Ik lieg, "WAUW" was ook nog een woordje dat eruit kwam ;-)) Skydiven was de max en een echte aanrader voor iedereen!!

Boven water was top en dan restte mij natuurlijk nog het onderwaterstukje :-)) Een zeiltripje geboekt en met de bril en snorkel in de hand het rif gaan verkennen...
Maar met een luchtfles, ontspanner, jacket,... aan gaat dat natuurlijk allemaal beter... Ja, ja...mijn eerste duik is een feit! 10 meter en 20 minuten... Nee, mijn fles was nog niet leeg :-), maar ze hadden gewoon niet meer tijd... Spijtig, de organisatie en inleiding kon beter, maar het was mooi!!! Niet zo veel vis, maar prachtig koraal!
De foto's staan op mijn gopro, dus die volgen later wel...

En ik zou het bijna vergeten... Een beeld waarvan je mond gewoon open valt, uitgeroepen tot één van de mooiste stranden ter wereld... Whitehaven Beach... De foto spreekt voor zich!

Nu ben ik aangekomen in Hervey Bay om me morgen op het grootste zandeiland ter wereld te begeven, Fraser Island!

Laten we nog een weekje beach-trippen voor we volgende week weer gaan city-trippen... Sydney, we are almost there!! Ik kijk er zoooo hard naar uit ;-)!

  • 15 November 2015 - 22:15

    Veerle :

    Hi Joke, zo leuk om je verslagen te lezen, jij bent nu een stuk van onze huwelijksreis aan het doen!! Leuk al die gekende namen te zien passeren, memories!!
    Frater island is ook weer geweldig, Whit sundays.... Prachtig!!! Oh wish I was there!!!! :-)
    Geniet er met volle teugen van, het is een prachtig, buitengewoon land!!
    Toch wel een beetje jaloerse groetjes, Veerle

  • 17 November 2015 - 07:20

    Anja:

    Hey Joke,
    Altijd een plezier om jouw fantastische reisverslagen te lezen!!! Het doet je zin krijgen om naar ginds te vertrekken.... wat moet dat zijn als je ooit een kookboek gaat neerpennen :D :D.
    Doe dat daar nog goe, soigneer je en geniet er nog van!
    Dikke kus, Anja

  • 19 November 2015 - 13:01

    Sophie En:

    ooooh joke, stikjaloers!!! we kijken zoooo hard uit naar jouw terugkomst en verhalen. Ik denk dat we beter een dag uittrekken ipv een lunchke om bij te praten.

  • 19 November 2015 - 13:07

    Soph En Heidi:

    ja lap, op verkeerde toets gedrukt en berichtje was al vertrokken...
    maar allé, wat ik nog wou zeggen is dat we je kei hard missen. Ik heb eerlijk gezegd het gevoel dat jij niet meer gaat aarden hier in den Belgique. de regen gutst hier op de ramen, de koude komt eraan, grijs buiten en druk, zo druk op het werk.
    geniet Joke... daar aan de andere kant van de wereld. deze ervaring kunnen ze jou niet meer afpakken.
    You live life to the fullest.

    je BCF's xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Airlie Beach

Down Under

3 maanden het prachtige Australië ontdekken

Recente Reisverslagen:

22 December 2015

Wat een afsluiter!!

06 December 2015

Beautiful Tasmania!

29 November 2015

De laatste stops aan de Oostkust...

15 November 2015

Sun, sea, relax!!!

03 November 2015

The outback
Joke

We travel not to escape life, but for life not to escape us...

Actief sinds 09 Sept. 2015
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 6606

Voorgaande reizen:

25 September 2015 - 24 December 2015

Down Under

Landen bezocht: